رواية قصر المغربي الفصل الخامس 5 بقلم ريل محمد


 رواية قصر المغربي الفصل الخامس 5 بقلم ريل محمد 

#قصر_المغربي5

#ريل_محمد 


كانت منة بالقرب من ملك في كل خطواتها و لم تتركها ابدا إلى أن بدأت موسيقى السلو 

:يلا عشان ترقصو

:بس

:بس ايه يهبلة دا بقى جوزك 

:قام ياسين و سحبها إلى المنتصف وحاوط خصرها و بدو في الرقص و كل شوية بيقربها منه إلى أن صبحت فحضنه و هي مكسوفة و هو يهمس لها بكلام الغزل 

:بس يا ياسين خلاص الناس بتبص علينا

:ما يبصو مراتي واعمل للي عايزو بعدين ارفعي وشك 

:لا 

:ارفعي عشان انا لو رفعتهولك هبو.سك 

:بطل قلت أدب 

:تمام انا هوريكي قلت الأدب 

:خلاص اهو 

:قمررر انا ربنا يصبرني لحد ما نكون لوحدنا 

:انا مش رايحة معاك في مكان 

:بمزاجك هو 

:على فكرة انت كنت محترم جدا بس الظاهر كنت بتخدعني 

:محترم قبل ما تبقي مراتي دلوقتي لو بقيت محترم يكون في غلط 

:خلاص اسكت وانا هسكت 

ضحك عليها 

كانت القاعة مظلمة أثناء الرقص و فجاءة حست أن في حد بيسحبها حاولت تصرخ بس كتم صوتها و خرج بيها إلى الحديقة الخلفية للقصر و هي بتبصله بحد لحد ما  شال ايده من بوقها فصرخت في وجه 

:عايز مني ايه ابعد .. في اهانة لسه مقولتهاش تحب اندهلك الناس من جوا 

:انا اسف يا منة





: متكلمنيش و ابعد عن طريقي و حاولت الذهاب ولكن سحبها امسك يدها بقوة عشان متمشيش 

:انا قلت لك اسف مع انك انتي اللي بدأتي الغلط و خدتي المسدس مع اني محذرك منه و عارف ان ممكن يحصلك حاجة و شفتي اللي حصل لو الرصاصة جات فيكي انا هعمل ايه 

قالت له بعياط ياريتها جات فيا 

قفل لها بوقها :متقوليش كدا 

:هقول و يارب اموت و ارتاح عشان انا تعبت من اني اعمل اني كويسة و بنسى و بسامح و انا اصلا محدش بيهتم بزعلي كله بيقول كلام يوجع القلب و مبيهموش انا حاسة بايه ما هي منة ما بتزعلش من حد و هبلة 


خدها فحضنه و هي كانت بتعيط قلبو وجعو عليها لانه عارف انه جرحها وهي مش ناقصة 

:بس خلاص اهدي انا اسف و هفضل جمبك و مش هسيبك وفي أي وقت تحتاجيني هتلاقيني 

زقته بخضة لما استوعبت انها فحضنه و دا حرام 

:انت اتجننت يا ابيه 

:ابيه ايه يا منة انا بحبك 

:ايه......

قرب منها اكتر و باسها من شفايفها :بحبك 

اتصدمت و ضربته بالألم و جريت جوا وهي لونها مخطوف من الخضة ..كانت متوترة و شافته وهو داخل بكل برود وكان محصلش حاجة 

حاولت تهدأ بس نظراته وترتها زيادة بصت على ملك لقتها بتشاور لها راحت 

:انتي كنتي فين و مالك مخضوضة كدا 

:هقولك بعدين 

:منة انا خايفة ياسين طلع مش محترم زي ما انا فاكرة

ضحكت منة عليها و هي بتضحك لقت ادهم بيغمز لها فقالت بغضب كلهم مش محترمين 

:ها و هعمل ايه 

:معرفش ابقى اسألي طنط نيرمين 

:لا يمكن بس اهو جاي علينا جيه قعد جمبها و همس لها مش يلا ولا ايه 

:لا لسه بدري 

:لا مش بدري و شالها و طلع بيها على الجناح بتاعهم و الكل بيصفر 

:نزلني هقع 

:لا مش هتقعي 

:حرام عليك كسفتني قدام جدو و الضيوف انا هبلة فعينه اذاي 

زق الباب برجله :الحمدلله وصلنا الفستان تقيل 

:هو انا تقيلة 

:انا قلت الفستان 

:لا قصدك عليا انا تخينة صح 

:تخينة مين انتي ملبان.. يلا ادخلي الحمام على ما اغير انا 

حملت فستانها و لكن تأخرت غير هدومه و استناها لما اتاخرت دق لها باب الحمام 






:انتي كويسة 

:ااا ثواني 

:عايزة مساعدة 

سكتت شوية بعدين ردت بصوت واطي سستة الفستان مش طايلاها 

:طيب انا هدخل .و فتح الباب و كانت قلعت الحجاب مدياه ضهرها  بصلها شوية و بعدين شال شعرها على جنب و فتح السستة و هي كانت متوترة فادارت له بسرعة :شكرا 

بصلها بتوهان و هي اتوترت و هو لاحظ دا فبعد و قال لها هستناكي بره متتاخريش و اتوضي عشان نصلي مع بعض 

:حاضر 

طلع و هو بيحاول يهدأ طلعت و هي لابسة بجامة و سايبة شعرها اللي واصل لنهاية ضهرها و خدت إسدال و لبسته فاق من سرحانو 

:انا هروح اتوضى . دخل الحمام اتوضى وصلو مع بعض و قال دعاء و قومها من المصلية 

:اقلعي 

عنيها وسعت بخضة :اقلع ايه

:على فكرة انت دماغك شمال انا قصدي على الاسدال 

اتكسفت :حاضر وقلعت الاسدال و هو بيبصلها بطريقة كسفتها زيادة 

:متبصليش كدا 

:ابصلك ازاي 

:يووووه بقى انا هروح اوضتي 

دا في المشمش و سحبها لحضنه و بداء يقبلها و هي اتجاوبت معاه و همس لها فودانها :بحبك يا ملك مش عارف امتى بس انا بحبك اوي وهي دابت و صوتها مش طالع وووو.....


عند منة كانت مش عارفة تنام ولا تحدد هي حاسة بايه بس كل ما تفتكر اللي حصل تحط ايدها على شفايفها و تبتسم غصب عنها 

و ادهم كمان كان كل الليل بيفكر فيها 

.......

                     الفصل السادس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×